Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 29 december 2010 19:53

Ytterligare en arbetsdag avklarad.. Känns inte som man bara varit där i 4 veckor snart.. Har kommit bra in i jobbet, måste fortfarande fråga kollegorna typ tusen gånger om dagen. Att sitta på en kundtjänst är inte lätt, massa saker att hålla i huvudet. Men igår kom jag in i ett Freedom-rus. Sålde både lån & låneskydd. Dessutom sa kunden att jag var en bra säljare & var grymt nöjd när han la på luren. Shit vilken kick! Så underbart att få dra fram säljkunskaperna & kunna prata för sig. 

Kollegorna är jättetrevliga & har börjat komma in i vårt lilla gäng. 


Julen firades nere i Skåne.. Härligt att få komma hem & bli omhändertagen.. Och få träffa lillebror! Julafton hos mormor & morfar.. Massa god mat & morfars knäck!! Julklappsspelet som alltid innebär massa massa paket!

Juldagen hos pappas släkt, tacos & även där julklappsspelet. 

På juldagskvällen bakade jag & mamma lussekatter.. Eller vänta nu.. Jag bakade! Mamma penslade med ägg & tryckte i russin.. Vågade inte överlåta mer än så till henne.. ;)


Annandagen tog jag flyget upp till Sthlm & kärleken igen. Flyget var försenat 75 min så det kompenserade jag med att ta taxi från Bromma.. Ville bara hem.. Få pussas lite.. & givetvis öppna julklappar.. Tanken från början var att vi skulle öppna alla julklappar på annandagen.. Men redan på onsdagskvällen innan julafton fick Sebastian öppna sina.. Jag kunde inte hålla mig, var så nöjd över allt jag lyckats hitta & köpa. Jag fick en hårfön (verkligen önskat mig det ett tag), chip (stegräknare) att lägga i Nikeskorna & som man kan koppla till iPhonen, fiiin mössa, en tröja som jag senare bytte mot en ny parfym & en svart klocka jag hade hittat på nätet. 


Ikväll har jag gjort en supergod fisksoppa.. LCHF dessutom! Så fruktansvärt god!! http://annajdjacobsson.wordpress.com/2010/03/24/fisksoppa/


Just det! Innan jul var vi på hundmässan oxå.. Sååå mysigt! Massa fina jyckar.. Allra helst vill jag ha en Ridgeback.. Men min käre sambo tycker inte som jag.. Plus att det är nog en hund som passar bättre när man har hus & stor trädgård, närhet till skogen. Sen pratade vi om en fransk bulldog, men konstaterade att det är nya innehunden. Vill inte ha samma hund som alla andra.. En Rottis är vi nog båda lite småsugna på..  Men sen på mässan fastnade vi båda för Dogo Argentino! http://www.dak.nu/  Så där ligger landet just nu, dock avvaktar vi med hundköp ett tag till. Tror vi börjar med att ta hand om varandra.. En dag i taget & inte alltid rusa igenom alla beslut.. Det ska nog vara Fröken Karlssons nyårslöfte! Stanna upp i vardagen & njut av stunden..


Sådär.. Slänger in lite bilder oxå..


  Mumsig fisksopppa!

     

 Utsikt från föräldrarnas hus!

  Vacker julstämning i huset!

   Massa julklappar på julklappsspelet!

         Julmat!!!  Grannens istappar!

  Massa snö i Skåne!   

 Såhär fint ser det ut i vårt fönster här hemma..

   Sebastian har köpt en fin liten dekal att ha på toadörren..

   Och en nya toaborste!!! Visst är den läcker?!   

Av Sara - 12 december 2010 21:50

Förlåt älsklingen, men dina superläckra långkalsonger måste visas för världen! Ni kvinnor där ute, förstår ni nu varför jag föll för honom? 


Julswiss! Ni måste testa!  

Klorin-Helge! Fick honom i födelsedagspresent av pappas systrar med respektive/familj. Han trivs i vår säng!  

Fiiiiiina blommor som jag fick av mamma & pappa på födelsedagen!  

Maaaaaaalin! I miss u! Och alla mina andra vänner såklart!    

Såhär snygg kan jag vara! Några månader på gymmet & jag är snart i form igen! Looovely!   

Av Sara - 12 december 2010 21:04

Hej vänner!


Oj oj.. Lite dåligt samvete  över att inte ha bloggat på hela veckan. Bästa sättet att tappa läsare på är att inte blogga.. Haha!


Det har verkligen varit en full vecka. 


Måndagen.. Första dagen på nya jobbet. Shit vad nervös jag var! Men det gick bra! Satt på medlyssning hela dagen, och var inte det dugg smartare närjag åkte hem.. Men jag upplevde redan då att det är ett glatt gäng som jobbar där.. På kvällen var jag & Sebastian i Bandhagen på Anjas Vedugn.. Jag trodde det skulle vara en sunkig kvarterskrog, men icke. Härliga italienska vedugns pizzor.. Ett glas rött på det & Sara var härligt lullig!


Ju fler dagar som gick, desto bättre har det blivit på jobbet. I fredags satt jag & tog samtal själv faktiskt. Tror att detta kan bli väldigt bra! Vi är ett härligt gäng på 6 pers plus chefen & några studenter som jobbar timmar. Jobbet är ganska likt det jag gjort på FF innan. Dock mindre sälj & mer fokus på kundservice. 


I fredags kom jag hem till en nyduschad sambo som stod & lagade mat! Fläskfilé fylld med mozzarella, soltorkad tomat & färsk basilika! Sen mys i soffan till Idolfinalen! JAY!! Yeah!! Två polare till S kom förbi senare på kvällen.. Jag somnade i soffan mot S axel.. Gött!

Lördag morgon=sovmorgon!! Sebastian var så snäll & lät mig sova till tio, precis vad jag behövde efter en hård vecka..

Sen var det städning, handling & förberedande som gällde. På kvällen kom Astrid & David på middag. Det vankades Sandras skogspanna & Julswiss! Och vin, cider, öl, whiskey & julmust.. Julswissen var helt okej.. Annorlunda om inte annat.. Vaniljglass, saffransgrädde, maränger, juleskum, daim, pepparkakor & chokladsås. Klockan tre gick våra kära gäster hem efter en superhärlig kväll. Sebastian stupade i säng efter sin lilla dansbandsgala han hade här hemma på slutet. Han är inte alltid alla kameler på cirkusen!


Idag blev det långprommis ute i det otroligt vackra vädret! Sen blev det rostmackor med ost & marmelad till frukost.. LCHF, hm.. Soo long!

Sebastian tog tag i det extremt stora diskberget & jag städade upp resten i lägenheten.. Nu är det slapp i soffan som gäller.. Är så trött så att jag håller på att döööö! 


Ojoj, det blev ett långt inlägg detta.. Men det jag vill få fram är att jag mår förjävla bra! Jag måste bara komma igång med mat & träning. Sambomys är trevligt men ack så farligt för denna donnans vikt! 

Ska köpa ett träningskort & dra med mig Sebastian!

Och mormor, nej jag är inte inne i stan & ränner! Och ute i Högdalen smäller inga bomber! 


Kommande vecka bjuder på jobb, julfest på jobbet, julklapphandlande & slapp i soffan. Redan köpt två julklappar till Sebastian, sjukt nöjd! Har några kvar till honom.. Får dock spara lite av idéerna till hans födelsedag. 


Ska verkligen försöka uppdatera lite varje dag. Blir roligare då! Ska lägga in lite bilder från mobilen oxå, så smit in & kolla om några minuter så kommer ett nytt bildinlägg. 


Ta hand om er! Puss & Kram

Av Sara - 6 december 2010 08:17

Goooood morgon världen! Nu står jag å väntar på tunnelbanan. Dax för första arbetsdagen! Det har snöat hela natten, otroligt vackert! Önskar er en underbar måndag. Jag bloggar nog ikväll om arbetsdagen.. Jag å Sebastian ska ut å äta ikväll.. Födelsedagen måste ju firas! 

 
Av Sara - 5 december 2010 08:05

Goood morgon! Nu är det dax att bege sig mot Ängelholm för att tömma det sista i lägenheten! Började morgonen med en god omelett!

 
Av Sara - 4 december 2010 19:53

Jisses vilken vecka!


Mamma kom upp med flyget i torsdags, sen körde vi ner till Skåne tillsammans. Givetvis var det helt torra vägar & inga problem att köra alls! Man får lite dåligt samvete då man asat (Hihi, mitt favoritord) upp mamma tidigt med flyget.

Sen körde vi direkt till lägenheten i Ängelholm. Min lägenhet blir uthyrd från och med måndag! Så vi packade det sista & städade så mycket vi bara kunde.. Mamma låg på golvet i badrummet & skurade med diskborsten under badkaret. Min mor är en klippa!


Igår julfest med FF.. Behöver jag säga att huvudet är lagom tungt idag & jag dagdrömmer om att få krypa till kojs.. Julfesten var i vilket fall helt underbar! Jag har jobbat med världens bästa gäng! Julklappsspelet började vi med & frågesport. Sen bil in till Helsingborg, jag å Pam delade en PET-plaska med rödvin. Julbord, snaps, fruktansvärt goda drinkar, glada kollegor å givetvis många tårar från min sida!

Fick ett jättefint armband av Jeanette & Therese. Faaan vad jag saknar er redan!


Idag har vi firat min födelsedag med släkten. Fyller år på måndag, men då är jag ju inte här!

Jag gjorde goooda mozarellabiffar med smak av timjan, grönskaer, potatis till de som önskade & hääärlig gräddsås. Måste lägga upp recept sen.. Å lite bilder. Sitter vi mammas dator nu så då kan jag inte lägga in några bilder.


Imorgon ska jag köra hem till kärleken.. Saknar så det gör ont..   

Av Sara - 1 december 2010 14:06

Nu ska vi se om jag lyckas lägga upp bilderna jag precis tog!


På skrivbordet, bilder från förr & såklart två Tousnallar!

  

Hela skrivbordet.  

Mina kläder! Sebastian har fyllt garderoberna, så vi fick hitta en annan lösning på det hela. 

Här kan ni se varför detta rummet kallas ångestrummet.. ÅNGEST!   


Julfint i fönstret i vardagsrummet.  

Vår fina & underbart sköna soffa!

Detta är grabbhörnan.. Tanken är att vi ska köpa ett par snyggare & skönare fåtöljer sen.. Och givetvis lite mer saker på väggarna..      


Sovrummet.. Är riktigt nöjd med resultatet! Fick dessutom plats med tempurmadrassen!


Utsikten från fönstret i köket. Här ser ni mammas stor bil, som står på vår parkeringsplats. Perfekt att ha bilen så nära huset.      

Av Sara - 1 december 2010 13:17

Efter ha fått lite påtryckningar från de numera gamla kollegorna på FF om att starta en blogg, så gjorde jag slag i saken!


Att skriva har aldrig varit min styrka, jag är mer tjejen snackar. Precis därför jag passar i det yrke jag har! Sitta i telefon 8 timmar om dagen, oh yes!

Jag tycker personligen att det är roligare att titta på bilder än att läsa en massa text, så min förhoppning är att jag ska lägga ut så många bilder som möjligt.


Vi kom upp med hela flyttlasset i söndags. Hade lånat mammas stora bil & som tur var avbokade vi släpet vi hade tänkt oss att ha med. Eftersom att polisen "lånat" Sebastians körkort på obestämd tid, så var det min uppgift att köra upp bilen. 

Snö, is, blåst, stor bil, dåliga vindrutetorkare, allarounddäck & fullständig kaos! Allt gick ganska bra till efter Jönköping. Precis efter en bro släpper bilen totalt från vägen. Vi svingas åt vänster, åt höger, Sebastian skriker Woo, Woo, Woo, jag släpper gas & bara försöker ratta rätt bilen. Vi svingas åt vänster igen & sen åt höger & in i en snödriva som får ut bilen på vägen igen. Ja.. Sen var vi tillbaka på banan.. Jag skrattade hysteriskt samtidigt som tårarna brände bakom ögonlocken.. Hela kroppen skakade & vi sa inte ett ljud till varandra de följande fyra milen. Shit vad rädd jag var! Sen gick det om möjligt ännu långsammare upp till Sthlm. Men vi kom fram! Trötta, slitna men vid liv! Packade av bilen på en timme.. Soffan är grym!! 


Igår var jag ensam hemma så Sebastian var tillbaka på jobbet. Jag lyfte, asade (är det ett skånsk ord?), organiserade, fixade & trixade. Ångestrummet innehåller nu lite mindre ångest & jag tror att det kommer bli snyggt tillslut.. 

Sovrummet är perfekt & kylen är full med mat! Börjar känna mig hemma här.. Kan bero på att jag har en fantastisk sambo som alltid finns här för att stötta, peppa & ge massor med kärlek!


Söta mamma kommer upp med flyget tidigt imorgon, för att hjälpa mig att ta hem bilen. Vågar inte köra själv.. Har snälla föräldrar som alltid ställer upp!


Idag ringde dessutom hyresvärden. Har jag riktig riktig tur blir jag av med lägenheten redan på måndag, (istället för siste januari) & slipper göra flyttstädningen. Kan ju hoppas! Blir lite mindre pengar att lägga på onödig hyra i så fall. Mer pengar till julklappar kanske.. Eller julklappar till mig själv.. :)


Nä! Nu får det räcka för denna gången.. 


Ska försöka lista ut hur man lägger upp bilder.. Så ha tålamod gott folk!!


Puss & Kram



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards