Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Det var en gång...

Av Sara - 28 augusti 2011 20:07

..en flicka, eller ja en kvinna, vi kan kalla henne Sara.. 

Hon bodde i en lägenhet i Ängelholm, hon jobbade, tränade & umgicks med sina kompisar. En dag när hon loggade in på sida "kontaktsida" på internet fanns där ett nytt meddelande, från en sthlmskille83 som löd:

"Frääääääääääääsch! allt väl med dig? haft en bra sommar? gjort nå kul eller ska du?hur har helgen varit? kram Sebastian"


Sara blev lite nyfiken & kollade in hans bilder, hon tyckte att den där killen Sebastian hade lite potential, men hon tyckte inte att han var jättesnygg. Hon svarade på hans mail och en konversation startade, det hela ledde vidare till telefonsamtal & sms. Sara kände att mer & mer att denna Sebastian var en riktigt trevlig kille & nyfikenheten växte för varje dag. Visst hade det varit spännande att ses för att se om det kanske finns något mer? Semestern började närma sig & Sara skulle tillbringa ett par dagar hos sina vänner i Sthlm. Vi kan kanske ses då pratades det om. Men vad ska vi hitta på? Sara som inte varit på Skansen sedan hon var liten tjej tyckte att det hade varit en kul grej! Sagt & gjort, Skansen bestämdes..

Den där dagen närmade sig med stormsteg, vägen dit hade varit spikrak med otroligt många telefonsamtal & minst lika många sms. De skulle mötas utanför Pressbyrån vid Slussen klockan tio. Det var en solig & vacker lördag trots att hösten började närma sig. Saras tunnelbana kom 2 minuter före Sebastians. Ställde sig vid Pressbyrån med all fokus på mobilen hon hade i handen, vågade inte titta upp för hon var så otroligt nervös. När hon till slut höjer blicken såg hon en kille komma gående genom spärrarna, han hade ett stort leende på läpparna & var så otroligt mycket finare än på bilderna. Han kramade henne, gav henne en puss på kinden & en puss på munnen. Tätt omslingrade gick det mot Djurgårdsfärjan, Skansen nästa! När de stod där på båten tror jag att både kände att this is it! Skansen var fantastiskt, trots att Sebastian hade spring i benen så Skansen avverkades relativt snabbt.

Sen käkade de lunch hemma hos Sebastians i hans etta i Högdalen. När Sara duschade fixade han frozen strawberry daiquiri som de avnjöt tillsammans. Efter ha druckit både bubbel, drinkar, duschat & svidat om till finare kläder tog de en taxi in till stan. En romantisk middag på Den gamle och havet väntade. Lammkotletter, potatiskroketter & bladspenat avnjöts tillsammans med rött vin. Därefter åkte de tillbaka till Högdalen och somnade tätt tillsammans.


Idag, just idag är det ett år sedan detta utspelades. Jag är minst lika lycklig idag som jag var då. Sebastian du är så fantastisk och vi är oslagbara tillsammans!

Dagen då allt började på Skansen!  

Vackra fantastiska du som alltid finns där & lyser upp min tillvaro!  

Jag älskar dig till solen & tillbaka.   
 


Ser framemot många många år till med dig!


Puss & kärlek!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 juli 2012 20:21

Hej alla sockersöta saker, Nu är vi på väg hem efter en vecka i Skåne. En vecka som har gått i familjens tecken. Släktträff, mys med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, moster med familj, faster, farmor och massa mat. Jag förstår inte varf...

Av Sara - 17 juli 2012 12:41

Wihoo, nu kan man äntligen blogga från mobilen. Kanske det kommer bli lite mer frekvent nu! 2 dagar kvar till semester!! ...

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill...

Av Sara - 3 mars 2012 20:58

Idag har ett nytt rum framträtt i huset. Eller nytt & nytt, vi har bara renoverat kontoret. Vänta nu här.. VI? Nej nej nej. Sebastian har renoverat!! Jag ser bara till att han har rena kalsonger & mat på bordet. Det är det enda kravet han har på mig....

Av Sara - 26 februari 2012 21:22

Tjingeling!   Sitter just nu i soffan & slötittar på Big Brother.. VILKA IDIOTER! Det är verkligen bara sjuka människor som är med i det där programmet.. En tjejkompis lillebror har precis gått in i huset, har dock inte sett något av honom än. No...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards