Alla inlägg under juli 2011

Av Sara - 28 juli 2011 20:41

Hej kära vänner & alla som jag känner!


Nu är det semester & det har det varit i ett par dagar. Jag passar på att njuta så mycket jag bara kan, fast att jag loggar in & kollar jobbmailen då & då.. Det är ett beroende men på ett bra sätt! ;)


I söndags åkte vi ut till Grisslehamn, Sebastians pappa med fru har ett lantställe där. Måste erkänna att mina förväntningar inte var speciellt höga. Ack så fel jag hade! Otroligt mysigt ställe! Min puls la sig direkt.. Vi åt lite lunch med värdparet sen begav de sig till Sthlm. Jag attackerade min bok & Sebastian började kakla köket. Min bok försvann väldigt fort. Kan starkt rekommendera Denise Rudbergs nya kriminalare, satt klistrad. Kaklet gick fort, nya fläkten kom upp och sen började det klia i Sebastians fingrar. Det hela resulterade i att köksluckorna åkte ner, slipades & målades om. Vi har målat, grillat till både lunch & middag, gått promenader ner till sjön, ätit mjukglass & bara haft det härligt.

                   

Visst blev köket snyggt? Jag glömde ta bilder med mobilen på hur det såg ut innan det börjades!

Sen har vi lite bilder på middagarna.. Hamburgare till lunch, med stekt ägg, just dessa är Sebastians.. Jag orkade bara en.. Rosévin är ett måste när det är semester, visst?

Fick även tid till att måla naglarna.. Jag måste säga att jag blev grymt nöjd!


Igår åkte vi hem till Sthlm igen.. Sebastian tyckte att vi skulle åka till skogen & gå en liten runda.. Liten runda blev stor runda = 7.5 km! 

Imorse gick jag upp 06:50! För att åka till Hagaparken för att köra träningspass med PT Anders, Kicki & tjejerna. Det småregnade lite imorse, men det var väldigt skönt!


Sen blev det shopping.. Jag & S skulle bara kolla lite.. Men det häriga var att det var rea överallt.. Stadium hade 50% på reapriset om man köpte minst 5 varor.. Å 5 varor är ju inga problem! En t-shirt till S, ett par Peak-shorts till oss var, ett par mjukisshorts till mig & ett par rosa tygskor.. Ja de rosa skorna var till mig om ni undrade! Hela kalaset kostade... Fyrahundranittioåttasvenskakronor! Som hittat!

Mina Peakshorts är jättesnygga.. Men försmå! Jag kan inte ha dem! Men de vars å snygga så jag kunde ju inte inte köpa dem.. Visst? Jag får helt enkelt banta mig i dessa läckerbitar!

     

I lördags var vi oxå ute & shoppade en lite runda.. Inne på Intersport hittade S dessa gräsligt fula flippisar.. Jag har sagt att jag aldrig i hela mitt liv ska äga ett par Crocs.. Tills jag provade dessa.. Som bomull för fötterna, dessutom är de lite rundade undertill så man får öva balansen lite. Säkert någon form av kopia av Reebook easytone, ska forma låren & rumpan.. Jag tackar!! Så nu äger jag ett par Crocs......


Ikväll har jag druckit ett glas rosé, men världens häftigaste isbitar!

 

Döskalleisbitar! Nu blev nu avundsjuka va?


Nu har jag skrivit massa strunt igen! Alltid lika kul att få skriva & lägga upp bilder.. Och jag hoppas att ni är några få som läser allt strunt...


Just det! En bild till bara.. Här kan ni se hur fint vi har det på kvällen när vår nya lampa lyser upp i mörkret..

 

På lördag tar jag lillasötasvartabilen och beger mig mot SKÅNE!! Ska träffa massamassa vänner, hinna träna, njuta, kanske bada, åka till Liseberg, sen kommer älsklingen ner & myser lite.. För att sen börja jobba igen.. På världens bästa jobb! 


Puss & kärlek till er alla!

Av Sara - 21 juli 2011 19:31

Tjingeling ping!


Sitter på jobbet just nu, jobbar till åtta ikväll men det är typ stendött på telefon! Så jag å en kollega försöker roa oss med annat.. Men nu har jag varite inne på facebook femtioelva gånger idag, kollat aftonbladet, läst felsms.com & surfat inne på Kissies blogg.. Det vill säga, jag är uttråkad!


Men snart ska jag få åka hem till min lilla tuss.. (Han blir så lycklig när jag kallar honom så söta små namn)


Imorse var jag upp med tuppen, slänge i mig lite ägg & bacon sen tog jag bilen till Hagaparken. Ja GPS:en fick följa med, annars hade jag hamnat i Norrland, eller Kina. Åter till Hagaparken. Där var det utomhusträning som stod på schemat. Träning med PT-Anders, Kicki från Tous & två glada damer till. Det duggregnade lite lätt, vilket uppskattas så man slipper svettas i 30 graders solsken. En timme senare var jag svettig, blöt, skitig, trött & med härliga småsår på underarmarna. Det var knöböj, armhävningar, situps, plankan"med en twist", utfall, sidresningar & lite till. Så jag har rullat i stort sett hela kroppen på marken bland gräs, jord & kottar.


Det jag blir så imponerad över är lyckoruset man får av sån träning, vilken ardenalinkick! På hemvägen mådde jag SÅÅ bra! Så bra att jag körde fel, ställde in GPS:en fel & hemfärden tog dubbel så lång tid. Men vad gör det när man haft det så kul?

I övrigt fungerar min träning bra! Jag märkte på passet idag att kroppen har muskler kvar & jag orkar mycket mer än för ett halvår sedan. Jag försöker träna 4-5 dagar i veckan. Men inte att jag måste hårdträna varje gång, det blir simning, spinning & lite gym. Bättre att göra lite ofta en hårt sällan..


Dock vill inte min kropp lyssna på maten! Eller.. maten vill inte lyssna på kroppen.. eller.. maten & kroppen vill inte kommunicera..

Min kropp vill ha socker, dag som natt, vardag som helgdag, morgon som kväll, ja alltid. Hade jag tillåtit mig själv hade jag börjat dagen med ett kilo lösgodis.. Försöker hålla mig till LCHF, som jag vet fungerar för mig & som jag trivs med. Men i LCHF ingår INTE socker.. Så kladdkaka, choklad, lakrits, morotskaka, lösgodis, sa jag choklad?  , sockerkaka är uteslutet..

Känner att jag hmnat lite i en ond cirkel nu som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Jag har inte & har aldrig haft en bra självdiciplin gällande något faktiskt. Allra minst gällande socker. Kan man kanske gå i terapi för sitt sockerberoende?


Nu är klockan slagen.. Dax att plugga in ljudboken i öronen & ta tunnelbanan hemåt..


Puss & kärlek!   



Av Sara - 20 juli 2011 20:42

Är i Hagaparken å kollar lite inför morgondagens träning. Fina luftballonger!

 
Av Sara - 16 juli 2011 20:19

Glömde ju lägga in bilden på vardagsrummet! Ny matta å ny lampa inhandlades idag.. Jag är mycket nöjd! ;) Å bordet köpte jag på blocket för någon vecka sedan.. 

 
Av Sara - 16 juli 2011 19:15

Idag slänger jag in ett litet bildregn.. Och sparsamt med text, precis tvärtemot mot vad gjort de senaste gångerna..


And here we go!


Såhär vackra regnbågar har vi i Sthlm. Det var verkligen magiskt att se. Bilden är tagen vid kajen i Gamla Stan, just på denna kajen sitter jag ibland och äter lunch med kollegorna.

               

Här har vi då midsommar i bilder. Vi var ute på Jacke & Sofias lantställe utanför Eskilstuna. Supermysigt! Vi åt en traditionell midsommarlunch. Jag gjorde vackra kransar till oss alla. Efter det spelade vi kubb & drack vin. Killarna förlorade, och straffet var att bada i sjön. Jag & Sofia var otroligt lyckliga över att slippa bada!

Sen var det grill på kvällen. Kvällen slutade inte förrän sent på natten, det var en underbar kväll! Dessutom hade jag nästintill nada täckning på mobilen, det var en nyttig upplevelse! :)


 

Förra helgen var Ville & Albin här hemma. De hade pappa Danne & farmor med sig. Vi lekte i parken, mumsade på kladdkaka & Ville fick öppna paket då han fyllt hela tre år! Killarna börjar bli stora nu! Fast Albin är fortfarande min lilla myskille!


På kvällen sen var jag hemma hos Lotta & drack vin. Lotta är en kompis till Sebastian & sådär supermysig! Blev massa vin & tjejsnack. Var hemma tre på natten! Hon bor dessutom med sin superhärliga sambo Thomas.. Han är från Skellefteå, så han pratar oxå lite roligt!


Dagen efter var vi på bakluckeloppis! Lotta fyndade en del där, min man fyndade en ny systemkamera på MediaMarkt.. 


 

Här är vi på loppisen!


   

Igår var vi hos Lotta & Thomas, igen! Lätt att bli beroende när man har så mysigt! Det blev grill på balkongen, vin (igen!), härlig musik från 90-talet & ett gäng you tube-klipp. 

Är det Lotta som är brun eller jag som är blek? Jag satsar på både och! ;)


Nu står maten på bordet! Mmmm.. en härlig köttgryta & ett glas rött tillsammans med mitt   & Emil!


Puss! 

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards