Alla inlägg under januari 2012

Av Sara - 18 januari 2012 21:03

Tjingeling alla mina älsklingar!


Sitter här i soffan & dagdrömmer om att få krypa till kojs. Denna veckan har än så länge gått fort men det har varit långa dagar.


I torsdags förra veckan jobbade jag & kollegorna bara till halv fem, sen tog vi taxi till Bromma & fly, fly away to Östersund/Åre!! Holiday Club var ett supermysigt hotell med en perfekt balkong där man kunde kyla drickan!

Fredagen innehöll snöskoterkörning. Jag var väldigt nervös innan, men försökte tänka på det som ytterligare en utmaning här i livet. HERREJÄVLAR var kul det var!!! Var uppe i 70 km/h när vi körde ute på sjön (det var is på sjön alltså..) Det var ganska mycket drivor uppe på fjället då det hade blåst rejält så jag tror att alla eller nästan alla både fastnade & välte med skotrarna. Helt galet kul hade vi! Uppe på fjället käkade vi lunch i en stuga. Å sen samma väg hem. Vilken utsikt, vilken natur & så mycket snö!!! Man kunde knappt gå utan att fastna upp till låren i snön. Värsta träningspasset.

Resten av helgen bestod av afterski, middagar, sova, dricka alkohol, bada, bada bastu, skratta & ha roligt med alla mina fantastiska kollegor! 

             



I måndags var det möte hos mäklaren. Vi skulle äntligen få tillträde till huset. Vi har köpt av världens sötaste tant/dam. Kerstin. Hon är så glad för vår skull och jag lovade henne att hon alltid var välkommen förbi för att hälsa på. Hade gärna haft henne som en extramormor här uppe! Fast.. min mormor är den bästa som finns så henne vill jag inte ersätta!


I måndags blev det lite titta i huset bra, Sebastian & Stefan drog ut heltäckningsmattan i sovrummet. 

Igår var jag & hämtade hem mitt älskade sängöverkast från Gant! Jag är så nöjd! Dock kommer det inte packas upp förrän sängen är på plats.

Både igår & idag har det målats & målats i huset. Sebastian har världens bästa killkompisar som ställer upp i vått & torrt. Men det man märker nu när alla möbler & tavlor & gardiner är ute ur huset är att satan i gatan vad vi behöver renovera! Dock får det mesta bli ett projekt i framtiden för min spargris ekar!  


Men här kommer lite bilder på vår hus!


Sovrummet saknar nu sin rosa lurviga heltäckningsmatta! Bra garderober med sjutdörrar. Rosa vägg nu vit! Många bra fack till alla mina skor som jag ju har lovat att sälja..   

 


Händiga grabbar måste ha paus ibland. 

 


Här blir det oxå vita väggar. Detta är vardagsrummet där nere, utgång till altan. 

 


Lilla söta kontoret med skithäftig dörr. Rummet kommer bli ett senare projekt men dörren kommer få leva kvar!

  


Älskar detta kaklet! Så modernt & härligt! NOT!! Men bara till att vänja sig då det lär få sitta ett tag. Kanske kan poppa till det med några snygga dekaler? Inte? Nähe... 

 


Insidan av dörren till det vackra kaklet hittar ni denna fantastiska dörrdekal! Jag förstår precis hur man tänkte när den sattes upp.. -När jag sitter här på toaletten & bajsar vill jag gärna titta på en stor blombukett med nyplockade ängsblommor! Mmmm vad gott det luktar här inne..

 


Uppe i köket har jag fått upp två lampor & blommor. Så man känner sig lite hemma. Här rakt över bor det ett lite äldre par där frun gillar att stå i fönstret & titta. Hon är tydligen väldigt trevlig, men nyfiken. Tror jag måste näcka i köket en dag, bara för att jag kan liksom. hehehe.. 

 

I ett senare inlägg kommer jag även i detalj visa er denna moderna tapet, och även den andra tapeten som den före detta ägaren ansåg matcha så snyggt ihop. Ni kommer förstå vad jag menar sen.. Fortsättning följer på den. 

 


Här kommer min favorit & troligtvis lite av mitt skötebarn. Toaletten bredvid köket. Rosa & svart kakel!! Lägg märke till den söta döskalle-väskan som hamnat på hyllan bakom toastolen. (Sebastians förslag när han hittade den hemma i mina lådor i Skåne.)
På golvet finns nu en ful brun plastmatta som kommer bli svart kakel. Taket kommer målas i en svart högblank färg & vi är nu på jakt efter en liten kristallkrona till taket.


Nuuuuuu ska Karlsson sova. Skulle ju bara uppdatera lite snabbt. Tjo, tjena!


Puss & kärlek till er alla!      

Av Sara - 8 januari 2012 21:46

Jag vet att det är en evighet sedan jag skrev något här. Och idag är inget undantag, jag är galet trött efter ha kört Skåne-Sthlm & sen städat lägenheten. Men efter en supermysig helg i Skåne måste jag bara visa lite bilder.


Om någon vecka flyttar vi in i huset & min tanke är då att bloggen ska vakna till liv på riktigt igen!


 

Sebastian & Smulan myser i soffan.



Såhär glad är man när man fixar sminket. Börjar komma upp i den åldern nu när man måste sminka bort rynkorna.

 


Poserar med en grillpensel i föräldrarnas kök. Helt normalt!

 


  Min finaste 

 


Detta är min blogg så jag får vara med på så många bilder jag vill. 

 


Dukat fint till gästerna.

 


Jag & finaste pappa!   

 


Pappas tårta.

 


Min tårta.

 

Jag & tårtan

 


Finaste föräldrarna!!

 


Morfar & mormor!   

 


Pappsen & Hanna

 


Och här är de två största töntarna på festen.. :) 

 


Fullständigt normala killar..

 


Finaste & fina lillebror.

 


Såhär lycklig var jag när gästerna gått hem.. Näääää! 

 


Som jag sa tidigare, fullständigt normal...

 


Denna fina nyckelringen fick pappa av oss.

 


Eftersom alla i familjen Karlsson är så normala, har vi även en normal katt som älskar att sova i pappåsar.   


På återseende!


Puss & kärlek till er alla!   

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards