Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Semester & rea!

Av Sara - 28 juli 2011 20:41

Hej kära vänner & alla som jag känner!


Nu är det semester & det har det varit i ett par dagar. Jag passar på att njuta så mycket jag bara kan, fast att jag loggar in & kollar jobbmailen då & då.. Det är ett beroende men på ett bra sätt! ;)


I söndags åkte vi ut till Grisslehamn, Sebastians pappa med fru har ett lantställe där. Måste erkänna att mina förväntningar inte var speciellt höga. Ack så fel jag hade! Otroligt mysigt ställe! Min puls la sig direkt.. Vi åt lite lunch med värdparet sen begav de sig till Sthlm. Jag attackerade min bok & Sebastian började kakla köket. Min bok försvann väldigt fort. Kan starkt rekommendera Denise Rudbergs nya kriminalare, satt klistrad. Kaklet gick fort, nya fläkten kom upp och sen började det klia i Sebastians fingrar. Det hela resulterade i att köksluckorna åkte ner, slipades & målades om. Vi har målat, grillat till både lunch & middag, gått promenader ner till sjön, ätit mjukglass & bara haft det härligt.

                   

Visst blev köket snyggt? Jag glömde ta bilder med mobilen på hur det såg ut innan det börjades!

Sen har vi lite bilder på middagarna.. Hamburgare till lunch, med stekt ägg, just dessa är Sebastians.. Jag orkade bara en.. Rosévin är ett måste när det är semester, visst?

Fick även tid till att måla naglarna.. Jag måste säga att jag blev grymt nöjd!


Igår åkte vi hem till Sthlm igen.. Sebastian tyckte att vi skulle åka till skogen & gå en liten runda.. Liten runda blev stor runda = 7.5 km! 

Imorse gick jag upp 06:50! För att åka till Hagaparken för att köra träningspass med PT Anders, Kicki & tjejerna. Det småregnade lite imorse, men det var väldigt skönt!


Sen blev det shopping.. Jag & S skulle bara kolla lite.. Men det häriga var att det var rea överallt.. Stadium hade 50% på reapriset om man köpte minst 5 varor.. Å 5 varor är ju inga problem! En t-shirt till S, ett par Peak-shorts till oss var, ett par mjukisshorts till mig & ett par rosa tygskor.. Ja de rosa skorna var till mig om ni undrade! Hela kalaset kostade... Fyrahundranittioåttasvenskakronor! Som hittat!

Mina Peakshorts är jättesnygga.. Men försmå! Jag kan inte ha dem! Men de vars å snygga så jag kunde ju inte inte köpa dem.. Visst? Jag får helt enkelt banta mig i dessa läckerbitar!

     

I lördags var vi oxå ute & shoppade en lite runda.. Inne på Intersport hittade S dessa gräsligt fula flippisar.. Jag har sagt att jag aldrig i hela mitt liv ska äga ett par Crocs.. Tills jag provade dessa.. Som bomull för fötterna, dessutom är de lite rundade undertill så man får öva balansen lite. Säkert någon form av kopia av Reebook easytone, ska forma låren & rumpan.. Jag tackar!! Så nu äger jag ett par Crocs......


Ikväll har jag druckit ett glas rosé, men världens häftigaste isbitar!

 

Döskalleisbitar! Nu blev nu avundsjuka va?


Nu har jag skrivit massa strunt igen! Alltid lika kul att få skriva & lägga upp bilder.. Och jag hoppas att ni är några få som läser allt strunt...


Just det! En bild till bara.. Här kan ni se hur fint vi har det på kvällen när vår nya lampa lyser upp i mörkret..

 

På lördag tar jag lillasötasvartabilen och beger mig mot SKÅNE!! Ska träffa massamassa vänner, hinna träna, njuta, kanske bada, åka till Liseberg, sen kommer älsklingen ner & myser lite.. För att sen börja jobba igen.. På världens bästa jobb! 


Puss & kärlek till er alla!

 
 
Ingen bild

Mamma

29 juli 2011 13:46

Gumman! Underbar lampa har velat köpa en sådan men den passar inte här hemma! Älskar att läsa din blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 juli 2012 20:21

Hej alla sockersöta saker, Nu är vi på väg hem efter en vecka i Skåne. En vecka som har gått i familjens tecken. Släktträff, mys med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, moster med familj, faster, farmor och massa mat. Jag förstår inte varf...

Av Sara - 17 juli 2012 12:41

Wihoo, nu kan man äntligen blogga från mobilen. Kanske det kommer bli lite mer frekvent nu! 2 dagar kvar till semester!! ...

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill...

Av Sara - 3 mars 2012 20:58

Idag har ett nytt rum framträtt i huset. Eller nytt & nytt, vi har bara renoverat kontoret. Vänta nu här.. VI? Nej nej nej. Sebastian har renoverat!! Jag ser bara till att han har rena kalsonger & mat på bordet. Det är det enda kravet han har på mig....

Av Sara - 26 februari 2012 21:22

Tjingeling!   Sitter just nu i soffan & slötittar på Big Brother.. VILKA IDIOTER! Det är verkligen bara sjuka människor som är med i det där programmet.. En tjejkompis lillebror har precis gått in i huset, har dock inte sett något av honom än. No...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards