Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 15 februari 2011 21:13

Först av allt! Stort GRATTIS på 80-års dagen mormor! Och Grattis i förskott morfar!   


Sitter just nu å slappar i soffan.. Igår jobbade jag 9-20 & det var fullt tryck på jobbet hela dagen, var verkligen helt slut när jag kom hem. Idag jobbade jag som vanligt men körde ett spinningpass nu ikväll. Älsk hade lagat mat som var klart efter mitt pass. Fläskytterfilé som fylls med mozzarella, soltorkade tomater & basilika. Beasås till det såklart! Fantastiskt!


Sebastian åkte till Idre med jobbet i torsdags.. Åka skidor å dricka underbara mängder öl! Han såg ganska sliten ut när han kom hem i söndags! ;)

  

Min söta kille!   


Snökaos i Sthlm i torsdags! Fastnade med bilen två gånger, 50 meter tog 40 min att ta sig! Första stoppet var på vägen utanför vårt hus.. Till slut kom en kille & hjälpte mig.. Vilket gjorde att jag kom in på parkeringen, tänkte att nu tar vi sats å köttar in på vår parkeringsplats. Jo tjena! Total stopp!! Och total panik! Försökte backa, köra fram, lägga i tvåan, backa.. Inget hjälpte.. Gick in i vårt hus & började ringa på dörrarna till grannarna.. Men i detta "ghetto" vågar man inte öppna dörren för okända kl 22.00 på kvällen. Ner i bilen igen, ringa S. & storgråta. Vilket resulterade att han ringde Robbin som kom & räddade mig. Har inte rört bilen sedan dess!!


I fredags kunde jag inte ta mig till jobbet då tunnelbanan inte gick & inga bussar insatta. Dumma snö!!!


Helgen tillbringades i Avesta hos Hanna & lilla Maja.. Supermysigt! Tacos & melodifestivalen, å sen få krypa till kojs klockan elva. Superskönt. Lekt  massa med lilltejen!

   Söt tjej va?

    Här fick hon smaka smoothie! Kallt!



Innan jag åkte i lördags borstade jag tänderna & tänkte att jag skulle packa ner tandborsten. Men vart hade jag lagt den? Letade precis överallt & trodde nästan att jag blivit senil..    Här hittade jag den! Haha..

  


Igår var det alla hjärtans dag.. Sa till Sebastian att han INTE fick köpa blommor.. Bara extra dyrt en sån dag. Men jag fick en jättefin present!!

   Mitt favorit godis & mina favorit nötter! Så otroligt fint!!      


Dax att nanna!


Puss på er alla!!   

Av Sara - 1 februari 2011 07:52

Hej gott folk!


Får uppdatera en liten snabbis innan jag börjar jobba!


Allt är toppenbra här! Har haft en skön helg, precis lagom händelserik..

I fredags drog S. över till en kompis & jag bäddade ner mig i sängen för att kolla på film. I rymden finns inga känslor. Jättemysig svensk film, se den!


I lördags var tanken att jag skulle gå på spinning, men kom typ två minuter för sent så jag fick ingen biljett.. Vi åkte istället in till stan lite tidigare.. Kollade rea & provade lite kläder. Hittade ett par supersnygga jeans, som var för små! :( Eller är det jag som är för stor tro? Nääää! ;)


Sen åkte vi till Cosmonova.. Kollade på en 3D-film om sjömonster som fanns för hundratusenmiljonerbiljoner år sedan.. Väldigt mysigt & trevligt.. Efter det en middag på Den Gamle & Havet. Och sen ut å dricka lite. Var på en pub som har typ 1700 sorters öl.. Monks Café.. Men de hade ingen cider.. Så det blev äppelöl, mycket speciell smak.. Men helt okej att dricka!


I söndags träning, core.. aj aj, träningsvärk!

Sen åkte vi till Sickla centrum, köpte present till S syster. Vi hittade även en fin spegel till halva priset! Jag lägger in bild sen.. Där fanns massa annat kul att titta på så vi måste snart åka dit igen..


Nä, nu är det dax att jobba! Snart helg igen.. not.. Längtar efter sovmorgon!


Over and out!

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards