Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

På vägen hem..

Av Sara - 26 juli 2012 20:21

Hej alla sockersöta saker,

Nu är vi på väg hem efter en vecka i Skåne. En vecka som har gått i familjens tecken. Släktträff, mys med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, moster med familj, faster, farmor och massa mat.

Jag förstår inte varför jag alltid äter så mycket nere i Skåne, munnen tuggar konstant. Men det är bra att fylla ut skinnet sägs det. Och jag måste ju ha något att banta bort till hösten.

Tyvärr har jag inte träffat så mycket kompisar denna gången. Men jag kände inte för att åka halva Skåne runt för att träffa alla, däremot är ni alltid välkomna upp för att hälsa på. Sandra var uppe för någon helg sedan, fantastiskt mysigt.

Bilen har vi hunnit med att besiktiga också. Felfritt, man tackar! Är så otroligt nöjd med nya bilen. Vilken skillnad mot Peugeoten.

Vi har varit på Röstånga badet två dagar och solat. Fröken har visat sig i bikini på svensk mark för första gången på länge. Inte så obehagligt faktiskt. Herregud lite vitt dallrande fläsk har ingen dött av att se på. Och vill man inte titta så blundar man!

Imorgon ska vi tvätta en massa för att packa om väskorna för Italy!! Fyra vuxna och två barn varav den yngsta inte ens fyllt två år ska samsas på 65 kvm. Kommer bli mycket intressant! ;) Men oj vad vi ska sola, bada, dricka vin, spela spel å käka bruschetta. Mums!
Träningskläderna ska få följa med, men jag tror att det kommer vara för varmt för att klara av några promenader. Vi får se helt enkelt.

Imorgon tänkte jag även åka förbi blodcentralen och lämna av några droppar av mitt dyrbara blod. Har inte lämnat på länge, skäms lite över det. Alla som kan borde lämna blod, tänk så många människor man kan hjälpa. Jag har 0- vilket betyder att mitt blod kan man ge till alla men jag kan bara ta emot från någon med samma blodgrupp.

Vad helgen erbjuder vet jag inte riktigt än mer än att jag tänkte försöka mig på spinning både söndag och måndag.

Som vanligt slänger jag upp lite bilder på allt och inget som hänt under veckan.

Finaste delen på hela resan, detta är taget på väg ner till Skåne strax innan Jönköping.

Direkt när vi kom ner dukades det fram goda revben från Stationshuset och kocken Andy. To die for!

Osminkad innan en skogspromenad.

Vacker vy på väg till mormor och morfar. Älskar att få andas in ren luft! Och oj vad man sover gott av Skåneluften.

Alltid brunsås hos mormor!

Mamma och pappa har målat om annexet. Även detta huset vi sover i när vi kommer på besök. Skönt att ha eget hus även på bortaplan.

Mormor som liten. Älskar denna bilden på henne. Får ofta höra att vi är lika varandra, håller ni med?

Ungefär såhär ser mormor ut nu. Lika söt och fin idag! (bild Bengt Persson)

Morfar har alltid en back läsk eller bubbelvatten i näven. (bild Bengt Persson)

Den här katten har ni sett förut! Han som älskar att bo i papperspåsar är även helt galen i rå potatis.
Helt. Galen. I. Rå. Potatis.

Tre sista bilderna är ett bevis på att man måste roa sig med något i 5 timmar i bilen.

Tack för er uppmärksamhet.
Puss och kärlek!

 
 
Michaela

Michaela

26 juli 2012 22:42

Ni ser ut att ha haft det bra :)

http://Www.michaelaberglund.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 17 juli 2012 12:41

Wihoo, nu kan man äntligen blogga från mobilen. Kanske det kommer bli lite mer frekvent nu! 2 dagar kvar till semester!! ...

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill...

Av Sara - 3 mars 2012 20:58

Idag har ett nytt rum framträtt i huset. Eller nytt & nytt, vi har bara renoverat kontoret. Vänta nu här.. VI? Nej nej nej. Sebastian har renoverat!! Jag ser bara till att han har rena kalsonger & mat på bordet. Det är det enda kravet han har på mig....

Av Sara - 26 februari 2012 21:22

Tjingeling!   Sitter just nu i soffan & slötittar på Big Brother.. VILKA IDIOTER! Det är verkligen bara sjuka människor som är med i det där programmet.. En tjejkompis lillebror har precis gått in i huset, har dock inte sett något av honom än. No...

Av Sara - 18 januari 2012 21:03

Tjingeling alla mina älsklingar!   Sitter här i soffan & dagdrömmer om att få krypa till kojs. Denna veckan har än så länge gått fort men det har varit långa dagar.   I torsdags förra veckan jobbade jag & kollegorna bara till halv fem, sen to...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards