Alla inlägg under juni 2011

Av Sara - 8 juni 2011 19:15

Idag skulle jag varit med mina kollegor & promenerat Blodomloppet. men en kollega var sjuk så jag valde att stanna kvar för att jobba istället. Inte världens roligaste, men bra komptimmar då jag just nu har minus i mitt kompsaldo!


Sista gången hos tandläkaren för detta året idag! Idag var jag inte nära att spy på tunnelbanan utan var sådär lugn, sval och cool.. *host host* Eller inte.. Svettades & hade lagom hög puls, men inget kräkande! Han lagade ett litet hål, med bedövning såklart, sen betalade jag 1075:- och gick snabbt som attans därifrån! eller nej, snabbt gick jag inte.. Imorse tänkte jag att jag skulle lite snygg. Ah! Mina läckra Replayskor med kilklack.. Hm, varför har jag inte använt dem så mycket, konstigt de är ju så snygga!? Jo kära vänner, anledningen till att de stått oanvända är att man får sjuhelsikes (stavas det så?) skoskav! Kröp nästan till jobb i ren smärta, vilket i och för sig gjorde att jag glömde bort obehaget efter bedövningen i munnen. Så nu har jag plåster på båda stortårna & blåsor på tre andra tår! Har som tur är ett litet skolager här på jobbet så jag kommer åka hem i mina ballerinas!


Tredje dagen utan socker. Ja jäklar vilken huvudvärk som har plågat mig idag! Trodde jag höll på att bli sjuk, men nej det är bara alla gifter som tar sig ur kroppen. Har ätit jordgubbar med MASSA vispgrädde ikväll.. Mumma! Livet är bra underbart när det finns jordgubbar.. Skivar och häller på ovispad grädde. Det är nästan som en drog faktiskt. I förrgår bakade jag LCHF-pizza, blev verkligen över förväntan. Så det har jag ätit till lunch i två dagar. Kommer absolut baka igen! Jag googlade LCHF-pizza. Hittade ett precept som såg bra ut & bara tillsatte lite fiberhusk då jag läste i kommentarerna att det gjorde smeten bättre. Hittade receptet! http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=97 


Hörs snart igen.. Puss & kärlek!

Av Sara - 7 juni 2011 21:18

..väntar alltid för länge.. Eller?


Och då är frågan, vart börjar man? Det har hänt mycket men samtidigt ingenting. 


Jag är numera fast anställd, vilket känns fantastiskt! Jag trivs väldigt bra på jobbet, känner att jag delvis för utlopp för min kreativa sida & även min säljande sida. På fredag kommer vi åka på lite utflykt. Först kommer vi åka ribbåt, ser livsfarligt ut när man googlar bilder. Efter det blir det lunch & sen kommer vi åka ut till en ö som heter Grinda. Vad som händer där vet jag inte, men det bli middag på kvällen, övernattning & hemgång dagen efter. Kan bli galet vilt! ;)


Jag har varit hos tandläkaren två gånger, tredje gången blir imorgon. De flesta vet att det absolut värsta vet är just att gå till tandläkaren. Fick tips av chefen att hennes tandläkare skulle vara grym.. Första gången var jag så nervös att jag nästan höll på att spy på tunnelbanan, men jag överlevde både färden dit & besöket. Tre hål fanns, två är nu åtgärdade och det sista ska fixas imorgon. Förra gången gav han bedövning för en hel häst, I like! Sen har det nog ingen betydelse hur mycket bedövning man lägger & hur lite det känns, jag är så fruktansvärt rädd i alla fall. Att ligga där & ha noll kontroll över situationen. Sista hålet imorgon, sen slipper jag det på ett bra tag!


För ca 1 vecka sedan fick jag ett roligt mail av en vän som är PT. Johan heter han, och vi har känt varandra i snart 13 år. Han anordnar en träningsresa till Kreta i höst, och ville att jag skulle hänga på. Efter fått tänka ett par dagar så kändes det självklart att jag skulle hänga med! Man vet ju inte när man får ett sånt här erbjudande nästa gång. Och få gå upp astidigt varje dag för att börja dagen med en löprunda längs stranden, träning, föreläsningar & utmaningar låter ju helt underbart. Och inte att förglömma, solbränna!


Efter ha bestämt mig för resan så insåg jag att jag gärna vill vara lite mer tränad innan jag åker ner. Ingen heffaklump tack! Så därför har jag bokat in en PT här i Sthlm. (Min käre PT-Johan bor i Västerås, så det är inte han.) På torsdag ska jag köra första passet, kommer alltså återigen att få uppleva nervositet-kräkkänslan-i-tunnelbanan-innan-passet. Kanske ska ta med kräkpåse?   Är både nyfiken, laddad & förbannat nervös. Men just nu tränar jag mellan 3 till 5 pass i veckan och känner att jag behöver nya utmaningar. Min kropp behöver få mer muskler, och då framförallt min rygg. Min förhoppning är att "min" PT ska driva mig hårt & att jag efter ett par gånger börjar se resultat. 


Nu blev det, precis som de få gånger jag skriver, bara en massa text! Jag hade en tanke om att skriva mer om träning, vikt & mat. Och givetvis lägga upp lite bilder. Men jag sparar det till nästa gång. Ska verkligen försöka att uppdatera väldigt ofta, så ni kan följa mig här i Sthlmslivet.


Btw, andra dagen idag utan sötsaker & kolhydrater. Och jääävlar vad jobbigt det är i början. Hade kunnat döda för att få socker. Framförallt dagdrömmer jag om brownies, kladdkaka, chokladmuffins & paj. Imorgon kommer jag säkert drömma om något annat med socker.. Alltså tänk er en krämigt kladdig kladdkaka.. Lite lätt ljummen.. Kladdig men ändå luftig med lite hårda kanter.. Vispgrädde till är bara överflödigt.. 

Suck.. Jag är en tvättäkta sockeralkoholist. 


Nu ska jag packa väskan, imorgon är det Blodomloppet som ska vandras. 5 km promenad & sen picknick. Ska inviga mina nya (svindyra) Asicsskor.. Har dagen till ära målat naglarna rosa nu ikväll, så jag kan matcha med skorna. 


Tusen miljoner pussar till er alla! Och på återseende!   

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards