Alla inlägg under januari 2011

Av Sara - 19 januari 2011 19:20

Idag är jag en liten sjukis.. Jobbade till lunch igår sen blev jag hemskickad av en kollega.. Såg tydligen ganska risig ut.. Så det blev sängen för hela slanten igår.. Idag har jag känt mig lite bättre, så lägenheten fick sig en liten uppryckning. Imorgon är jag tillbaka på jobbet. Känns väldigt bra!

I förrgår kväll var jag med om något mindre behagligt. Runt nio på kvällen kände jag hur musklerna i ryggen, precis där man knäpper bh:n, började krampa & stråla utåt. Tänkte inte så mycket på det.. Men smärtan eskalerade & började sprida sig som ett bälte fram mot bröstbenet. Gick & tog två alvedon, men de ville inte hjälpa till.. Testade en riktigt varm dusch, nix det var inte till hjälp heller. Till slut låg jag i sängen & kved bara.. Gjorde ont att andas. Sitta hjälpt inte, ligga var lönlöst & stå kunde man ju glömma. Sebastian ringde till slut sjukvårdsupplysningen, de konstaterade bara att det inte var hjärtat. No shit Sherlock! Till slut hittade vi Voltaren T. En sån, en kudde i svanken å armarna ovanför huvudet.. Sen började det släppa. Sebastian såg till att jag hade vatten & piller om det skulle behövas på natten.. Söt va? Min egna lilla sjuksyster!

  


Idag blev det LCHF-middag. Gjorde tunna omeletter som jag fyllde med tacosköttfärs & riven ost ovanpå! Oväntat gott, riktigt gott! S tyckte också det var väldigt gott.. Så vi bestämde att vi skulle försöka köra bara LCHF hemma. Så fort jag kommer igång med träningen ska det bli riktigt allvar med maten. Denna veckan har jag försökt köra LCHF & vips så mår magen så mycket bättre.. Inget pruttande här inte! Hihi..

Dagens middag:

  


Sebastian byggde en skohylla för ett tag sedan, de har nu äntligen fått lite färg på sig. Men frågan är, vart ska alla mina andra skor få plats?

       


En kollega från FF hörde av sig i förra veckan.. Hon är väldigt hundintresserad & undrade om jag ville följa med & titta på Cesar Milan på Hovet här i Sthlm. Givetvis tackade jag ja! Något glas vin innan, snacka skit om allt om inget & sen få se Cesar Milan. Hoppas på många bra tips, nu när man går i skaffa-hund-tankar.

  


Puss & kram

Av Sara - 17 januari 2011 19:30

Detta är en krasslig tjej som skriver. I förra veckan sa jag till en kollega att jag inte varit förkyld på jättelänge.. Dumt, mycket dumt sagt.. I lördagsmorse ville inte halsen alls som jag ville. Ont i huvudet, lite feber.. Åkte en runda till Sebastians pappa. Skulle lämna en hurts.. Sen till Elgiganten & köpte ett tv-spel till Sebastians PS3, tydligen livsviktigt att ha just det spelet. Hjärtat, kom ihåg det när jag ett par nya skor är livsviktigt! Sen lister på Bauhaus.. Smarta Sara kommer på att hennes plånbok ligger i en av lådorna på hurtsen.. Tillbaka till S. pappa.. En skånsk blondin med feber, en farlig kombination. 

Efter den lilla utflykten kraschade jag i soffan. Började läsa en bok jag låna av Karro. Vänninnan av Denise Rydberg. Läste sista sidan idag på tunnelbanan på väg hem. 496 sidor, inga problem alls!


I fredags var Sebastian ute & söp (ja de söp verkligen) med sina vänner. Så jag passade på att åka hem till "familjen" på Lidingö.. Pappa Danne lagade ryggbiff, rotfruktsgratäng & svampsås. Mmmmm! 

Jag, Mamma Karro & småkillarna spelade Bajsspelet som Albin fick i julklapp av mig. Blev massa bajssnack! Han var överlycklig!
Mys i soffan blev det oxå, älskar att få komma hem till Karro & Danne. Man är som en i familjen & ingen behöver göra sig till vi för att det ska vara trevligt.

Albin lekte fotograf med min telefon. Kanske framtida yrke?

         

En strumpa, en lampa & två suddiga tanter. Riktigt estetiskt! Och avslutar men en bild på konstnären själv!


Just det! Var ju hemma i Skåne förra helgen.. När jag kom innanför dörren låg där ett kuvert.. Från utriket!

Låt mig ta det från början.. När jag var typ 15 hade min bästa tjejkompis Viveka en pojkvän.. Av någon anledning skulle jag leta upp honom på ICQ, typ som MSN, men jag råkade lägga till en tysk kille med samma namn. Vi började snacka med varandra & började sen skicka vanliga brev, dvs snigelpost. Tror han skickade någon cd-skiva till mig oxå. Sen ebbade det ut det blev något julkort då & då.. De senaste åren har vi inte hörts av alls.. Fram till nu! Fick ett fint nyårskort! Med en bild på en nyfödd bebis! Blev så otroligt rörd! Nu ska jag bara ta mig i kragen & skriva tillbaka.. På engelska, suck. Me jag har ingen bebis att skicka bild på, kanske ska ta en bild på mina akvariefiskar? Haha..


Idag har jag beställt böcker till min kurs i Arbetsrätt.. Blir massa plugg fram till sommaren. Tenta 5:e juni i Lund.. 


Puss!

Av Sara - 11 januari 2011 20:33

Så var man åter tillbaka till vardagen & sin egna soffa.. 


Trettonhelgen spenderades nere i Skåne. I onsdags var det bara halv arbetsdag, sen åkte vi direkt ut & hämtade en hyrbil. Jag var lagom sur på att det var en automatare, men jisses vad underbart det var! En pigg & underbar V70.. Jag blev fullständigt såld på den. Vägen ner gick bra, lite köer utanför Nyköping på grund av en olycka men sen flöt det på bra. Landade i Röstånga runt halv elva på kvällen. Mamma hade lagat god mat & dessutom var det fixat fint i mitt sovrum. Dubbelsängen var inflyttad & det var nybäddat. Vi stupade i säng! 

  

På torsdagen ringde klockan tio över fem(!!!) på morgonen. Dra på kläderna, käka vars en omelett & sen ut för att skrapa rutorna på mammas bil. Tyskland nästa! Ja j*vlar vad det snöade å blåste på vägen dit. I Danmark gick det i 40-50 km/h på motorvägen. Vi lyckades pricka in båten bra & slapp vänta så länge. Åt någon rärlig french hotdog på båten, för att ladda batterierna inför bordershopen.

Vi trodde att det skulle vara proppat med folk, men ack så fel vi hade! 30 bilar på parkeringen.. Vars en vagn & sen var första delmålet öl/cider.. 21 flak öl & 8 flak cider. Från start till mål tog det 30 min! Nästa delmål var vin & sprit, den roliga delen alltså. Vi fick en hel del vin med oss & även lite andra starkare godsaker..

  

Fredagen var relativt lugn.. Jag var på massage & vaxning hos Viveka.. På eftermiddagen en runda till Ängelholm. Hälsade på de underbara före detta kollegorna på FF. JAG SAKNAR ER!!!!

Sen var vi runt & kollade lite bilar på olika bilfirmor, det gjorde vi även på lördagen. I början var vi ganska överens om både bilmodell & ett ungefärligt pris. Efter ha åkt runt lite överallt har vi ingen aning om någonting.. Vi känner att det är dax att sälja min bil då den snart gått 10,000 mil & i vill nog ha en lite större bil.. Så nu väljer vi mellan Volvo, Saab, Mazda eller Ford Mondeo.. Varierande prisklasser, årsmodeller, bilmodeller & storlekar.. Manuell eller automat? Bensin eller diesel? Dyr eller billig? Skatt? Försäkring? Hm.. Snart väljer jag att behålla min gamla bil helt enkelt!


Sen måste jag ju visa Sebastians riktiga, enligt honom, hantverkarmat!

Kokt potatis, stekt prinskorv, äggröra & spenat! ISCH! Jag tog istället mozzarellabiff, lite mosad potatis, fetaost & soltorkad tomat!

     


Idag har jag haft ytterligare en härlig dag på jobbet! Har sjuk roliga kollegor även på detta jobbet. Känns skönt att hela flytten har gått så smidigt. Att trivas på jobbet är en viktig grundsten när man byter liv helt & hållet. Fungerar inte jobbet tror jag att relationen hemma kan bli betydligt mycket kämpigare.

Såhär såg jag ut imorse innan jag halvsprang till tunnelbanan!

      


På måndag ska jag åka "hem" till Lidingö & träffa de två små busfröna.. Längtar verkligen efter dem! Måste ju lämna julklapparna oxå.. 


Kram på er alla mina vänner! 

Av Sara - 1 januari 2011 17:12

Jaha.. Välkomna in i det nya året kära vänner!


Idag är man lagom seg, trött, härlig huvudvärk & lite lätt illamående!


Torsdagen började med en härlig jobbdag med många skratt & ett glas vin på kontoret innan hemgång. Sen gick vi till Sebastians barndomsvän Andreas & hans sambo Angelika. Supergod kycklingsallad, Bingolotto & lite god dricka! Jag vann 100 spänn! Och glömde lotten när jag gick hem.. Sen spelade vi Raparkalja! Jag vann!!! När klockan började bli mitt i natten lommade vi hemåt..


Gårdagen blev succé! Vi firade nyårsafton hos Kia & Stefan i Huddinge. Oxfilé, ugnsrostade grönsaker & hemmagjort bearnaise. Jag stod för såsen & den j*veln skar sig precis på slutet.. Dock smakade den väldigt gott! Gott vin till det, satt verkligen som en smäck! Senare blev det Kampen mellan man & kvinna.. Tror att slutresultatet blev 2-2.. Tolvslaget firades uppe på ett litet berg precis vid Kia & Stefan.. Helt fantastiskt väder då det snöat hela kvällen.. Raketer precis överallt & bra sikt. Skåla i skumpa & pussas.. Jajamensan!


Runt halv tre snåret var det dax att beställa taxi hem.. Tjotjena! Vi var fyra personer som satt & ringer konstant i över en timme.. INGEN taxi! Tillslut gick vi ner mot stora vägen & lyckades till slut stoppa en snäll taxichaufför.. 

Somnade runt sextiden imorse.. Så galet nöjd med hela kvällen!


I övrigt är det jättekul att jag har börjat lära känna lite av Sebastians vänner & deras flickvänner.. Parmiddagar & bingokvällar är faktiskt underskattat.. Hahaha!!


    

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards