Alla inlägg under augusti 2011

Av Sara - 28 augusti 2011 20:07

..en flicka, eller ja en kvinna, vi kan kalla henne Sara.. 

Hon bodde i en lägenhet i Ängelholm, hon jobbade, tränade & umgicks med sina kompisar. En dag när hon loggade in på sida "kontaktsida" på internet fanns där ett nytt meddelande, från en sthlmskille83 som löd:

"Frääääääääääääsch! allt väl med dig? haft en bra sommar? gjort nå kul eller ska du?hur har helgen varit? kram Sebastian"


Sara blev lite nyfiken & kollade in hans bilder, hon tyckte att den där killen Sebastian hade lite potential, men hon tyckte inte att han var jättesnygg. Hon svarade på hans mail och en konversation startade, det hela ledde vidare till telefonsamtal & sms. Sara kände att mer & mer att denna Sebastian var en riktigt trevlig kille & nyfikenheten växte för varje dag. Visst hade det varit spännande att ses för att se om det kanske finns något mer? Semestern började närma sig & Sara skulle tillbringa ett par dagar hos sina vänner i Sthlm. Vi kan kanske ses då pratades det om. Men vad ska vi hitta på? Sara som inte varit på Skansen sedan hon var liten tjej tyckte att det hade varit en kul grej! Sagt & gjort, Skansen bestämdes..

Den där dagen närmade sig med stormsteg, vägen dit hade varit spikrak med otroligt många telefonsamtal & minst lika många sms. De skulle mötas utanför Pressbyrån vid Slussen klockan tio. Det var en solig & vacker lördag trots att hösten började närma sig. Saras tunnelbana kom 2 minuter före Sebastians. Ställde sig vid Pressbyrån med all fokus på mobilen hon hade i handen, vågade inte titta upp för hon var så otroligt nervös. När hon till slut höjer blicken såg hon en kille komma gående genom spärrarna, han hade ett stort leende på läpparna & var så otroligt mycket finare än på bilderna. Han kramade henne, gav henne en puss på kinden & en puss på munnen. Tätt omslingrade gick det mot Djurgårdsfärjan, Skansen nästa! När de stod där på båten tror jag att både kände att this is it! Skansen var fantastiskt, trots att Sebastian hade spring i benen så Skansen avverkades relativt snabbt.

Sen käkade de lunch hemma hos Sebastians i hans etta i Högdalen. När Sara duschade fixade han frozen strawberry daiquiri som de avnjöt tillsammans. Efter ha druckit både bubbel, drinkar, duschat & svidat om till finare kläder tog de en taxi in till stan. En romantisk middag på Den gamle och havet väntade. Lammkotletter, potatiskroketter & bladspenat avnjöts tillsammans med rött vin. Därefter åkte de tillbaka till Högdalen och somnade tätt tillsammans.


Idag, just idag är det ett år sedan detta utspelades. Jag är minst lika lycklig idag som jag var då. Sebastian du är så fantastisk och vi är oslagbara tillsammans!

Dagen då allt började på Skansen!  

Vackra fantastiska du som alltid finns där & lyser upp min tillvaro!  

Jag älskar dig till solen & tillbaka.   
 


Ser framemot många många år till med dig!


Puss & kärlek!   

Av Sara - 26 augusti 2011 22:33

Fredag & jag sitter äntligen med ett glas vin i handen.. 


Jobbade 10-20 idag, inte så kul en fredag men kvällen är alltid lugn så man surfar bort hela kvällen. Tänkte vara söt & snäll mot älsklingen så jag bestämde mig för att handla mat inne på Vapiano i Gamla Stan. In snabbt, fick min mat, sallad & carpaccio.. Sen stå i kö för att få pasta till hjärtat.. Tog en j*vla tid.. Men det är fredag & löning så jag förstår att det är folk.. Sen ställa sig i kö för att betala härligheten.. Då har deras hela kassasystem brakat ihop, men det skulle vara fixat om 2-3 min.. 2-3 min blev 20-30 minuter.. Den stackars tjejen i kassan var helt förstörd och killarna sprang som skållade råttor.. Och jag led med dessa stackars människor, för jag vet precis hur hemskt det är när man inte kan påverka något.. Kön växte & växte & växte.. Bakom mig står en familj och de enda de kunde göra var att gnälla.. Att man borde ha en backup, att det är fördjävligt att man inte har rutiner för detta.. De hade nog lösningar på hur man skulle lösa världsfreden oxå! Jag var så sugen på att vända mig om & berätta att det var inte så synd om dem, de stod som fjärde i kön, av kanske 50 pers & de hade redan ätit sin mat. Jag stod som tredje man & min mat blev allt kallare för varje minut, men gnällde jag? Nope! Blir så arg på mig själv när jag är så feg & inte vågar vända mig om & säga exakt vad jag tycker. Det hela slutade med att vi fick lämna namn & nummer & sen får man komma in & betala vid ett annat tillfälle.. För mg är det helt okej då jag jobbar ca 50 meter från restaurangen. Sen orkade jag inte åka kommunalt hem! Så det blev taxi.. Vår kalla & sena kvällsmiddag kostade totalt 700 spänn! Tur att frugan jobbar på bank som Sebastian säger! *suck* Det jag ville komma fram till var att gnäll inte så mycket på saker som man inte kan påverka & försök att tänka dig in i motpartens situation. 


Nu ska jag fortsätta på mitt glas vin!


Puss & kärlek!

Av Sara - 15 augusti 2011 21:49

Tänkte lägga upp ett litet inlägg innan jag beger mig till sängen.


Idag var första dagen på jobbet efter semestern, måste erkänna att det flöt på oväntat bra. Jobbade till kl sex, sen snabbt till träningen för att köra ett spinningpass. Salen var nästan full när jag kom in, ställer in cykeln & konstaterar att den är paj. Tar mig igenom hela salen på en annan cykel, ställer in den, börjar trampa.. PAJ! Byta cykel igen.. Spinnngledaren var faktiskt nästintill värdelös, pratade om helt ointressanta grejor.. Jag bryr mig inte om hur många lopp hon sprungit detta året, att hon inte kan se skillnad på uggla & duva, att hon älskar att bada i havet. Och musiken var inte mycket att hurra för heller. Lyckan kom dock på hemvägen, ringde   för att be honom starta med maten.. -Men älskling den står redan & puttrar på spisen! Vilken lycka att få komma hem till färdiglagad mat efter träningen!


Imorgon ska vi käka fläskfilé med bacon & brieost. En rätt som jag fick hemma hos före detta kollegan Anette under min semester.  Har faktiskt varit så duktig ikväll att jag förberett allting så det är bara till att hälla på grädde & slänga in i ugnen. Har jag tur så kanske jag kan smita iväg & träna imorgon oxå eftersom maten nästan är klar.. ;)


Har konstaterat att jag lagt på mig 3 kilo under semestern, inte konstigt då jag mest levt på skräp! Idag var första sockerfriadagen på länge! Klättrar lite på väggarna & huvudet dunkar, men inte ge upp!


 


Inte konstigt att man går upp i vikt när man får såhär god mat hos mormor! Stekt potatis, kålpudding, tjock brunsås & paj till efterrätt!


Dax att krypa ner till älsklingen.


Puss & kärlek. 

Av Sara - 14 augusti 2011 21:19

Sista dagen innan jag börjar jobba igen.. Det har varit en lugn, otroligt lugn dag idag. Kom hem från Skåne igår kväll. Lotta & Thomas hörde av sig så vi gick till Anjas för käk & vin, sen en taxi till Oktoberfest. När vi kom, in var det galet mycket folk & lång kö till ölen. Jag var inte alls så laddad kan jag lova, men efter ett glas vin i varje hand så släppte även jag loss. Det dansades, flörtades lite med brandmän (ja väldigt oskyldigt, jag & Lotta bara retade aptiten lite, vi äter alltid hemma.) & sen drack vi vin & öl. Kia & Stefan kom oxå dit! Efterfesten var hos Thomas & Lotta.. Gin & Tonic, Malibu & Sprite.. Å en cigg.. Sen dansade vi Huvud, axlar, knä & tå! Runt halv fyra tassade vi hemåt.. 


 

Grabbarna Grus

 

Töserna Sara & Lotta, sällan mer normala än såhär!

Kön på Oktoberfest.  

Lika bra att beställa två öl på en gång så man slipper stå i lång kö.   

Eller så tar man fyra öl...  

Jag drack inte så mycket öl, dessa lånade jag bara för den fina bildens skull.

    

Lotta tog en bra bild, men var aningen skakig på handen.. 


   

Halv fyra sa vi GODNATT!


Nu ikväll tänkte vi ta en liten promenad för att få luft i lungorna efter en bit började det småregna. Jag går där tyst för mig själv & tänker att det är så härligt när regndropparna smeker ens ansikte. 10 sekunder efter det börjar det pissregna! Tack för den Gud!


Har som sagt varit nere i Skåne i 2 veckor, underbart att få träffa vänner, slappna av & givetvis umgås med familjen.

Mamma hade börjat städa vinden & ville att jag skulle kolla igenom saker som var mina för att se vad jag ville spara. Vi började med mina babykläder, man blev faktiskt lite sugen på en bebis måste jag erkänna.. Sen hittade jag en röd klänning som mamma hade när hon var gravid. Jag var tvungen till att testa klänningen, dock hade en bebismage aldrig fått plats, mamma hade inte riktigt samma storlek på bröst & rumpa som mig.

Erkänn att ni gillar axelvaddarna?  Om jag bantar ner mig innan vi ska skaffa barn så får jag kanske låna av mamma?


Efter klänningen hade vi blivit varma i kläderna & nästa plagg som dök upp var ett par hemmasydda anskrämligt fula mammabyxor. Med en plastpåse med lite kläder under linnet så såg jag genast höggravid ut.

   

Och sen kom tvillingarna!



Nä, nu är det dax att packa träningsväskan, tvätta av gårdagens smink  & krypa till kojs!


Puss & kärlek

Av Sara - 1 augusti 2011 18:59

Hej hej..


Tänkte komma med ett snabbt inlägg innan jag ska smita vidare..

Är nere i únderbara Skåne nu.. Kom ner i lördags, resan gick superbra. En kort stopp för mat till båda mig & bilen och givetvis kissa lite.. ;) Har en fantastsikt bra ljudbok som underhöll mig nästan hela vägen..

De följande morgnarna har börjat med en promenad på 1 timme. Rundan går under namnet Blinkarpsrundan.. Innehåller både skog & asfalt.. Det är ljuvligt att vara hemma, men ändå är jag så glad över att inte bo i denna hålan längre.. lilla jag trivs bra i stora Sthlm!

Idag har jag hjälpt mamma att sortera på vinden.. Vi började med kläder som jag hade när jag var bebis.. Jag blev nästan sugen på en liten själv.. Dock med betong på nästan.. :) Efter ha avverkat ett flertal stora lådor & kassar med kläder gick vi över till skoluppsatser och gamla dagböcker.. Vi skrattade & vek oss dubbla när vi läste.. Tyvärr var jag ingen flitig dagboksskrivare men det lilla som finns var fantastiskt! Hittade även lita gamla foto.. Kommer ta med det upp till Sthlm så jag kan scanna in det & sen lägga upp här..


Nu ska Frk Karlsson dra vidare mot nya äventyr.. I blir det vin, ost & kex hos Carina. Imorgon Liseberg, där jag ska möta upp sötaste älsklingen..


Puss & kärlek..

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards