Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill ha nya bröst. Förstår precis hur hon tänker! Eller?


När vi ändå pratar vikt, träning & livsstil.. 


Månaden den 16:e april ska jag köra igång med en summerchallenge. Det är en tävling som min käre vän PT-Johan kör på sin hemsida. http://ptsweden.com/ Tävlingen innebär för mig att under 10 veckor ska jag varje vecka köra 10 träningspass á 45 minuter och dessutom minska 0.75 centimeter i midjan. Jag tror att jag behöver denna tävligen för att inte bli en ännu större tjockis än jag redan är.    Har dessutom fått med mig bardomsvännen Malin på att tävla med mig. Känns skönt att ha någon man kan peppa sig med. Hon har lovat att skicka pepp-sms till mig 04:45 på morgonen så jag kommer upp & ut på morgonpromenaderna.    Nu i veckan ska jag sätta mig ner & nogrannt planera in träningen per vecka. Jag tänker mig 6 morgonpromenader i veckan och sen 4 pass på gymmet där det bli spinning, bodypump eller pass på gymmet. Tror dock att jag inte ska lägga in för många rena gympass eftersom jag tycker att det är så otroligt tråkigt. Är väldigt sugen på att köra lite pass med PT, men de pengarna finns tyvärr inte när man är husägare. Dax att piska sig själv helt enkelt.


Jag har aldrig varit smal eller vältränad och det är inget jag eftersträvar heller. Men jag vill definitivt inte se ut som jag gör nu. Jag har 14 kilo till målvikten och då kommer jag fortfarande vara en mullis men inte tjockis.    

När jag & Sebastian träffades var jag helt okej tränad. Jag tränade ofta och rörde mig ganska mycket. Har verkligen försökt att inte lägga på mig några sambo-kilo och har faktiskt lyckats ganska bra med det. Jag har inte gått upp något anmärkningsvärt men känner att jag har tappat lite muskler.

Jag ser framemot 10 veckors härlig träning & 9 juni ska jag och söta vännen Viveka köra tjejvättern. 10 mil på cykeln känns underbart. Längtan är total, dels på grund av cyklingen men också för att jag och Viveka kommer ha det så otroligt roligt tillsammans.     


   

Här har ni bilder på mig från nyår 2001. Jag vill aldrig aldrig aldrig mer dit! Blek & fet med maten som bästa vän. Skillanden mot idag är ca 16 kilo och att babyhullet i ansiktet är försvunnet. Och kanske att jag är lite brunare i skinnet numera. :) Och lite annan klädstil, det är trots allt 11 år sedan!


 

Den här bilden tog jag för kanske 2 veckor sedan. Ser nog lite tjockare ut idag på grund av påsken! Haha.. Hela den påsken har varit en lång matorgie. 


Så kära vänner, 16 april och 10 veckor framåt kommer jag jobba, träna, äta & sova. Inte så mycket mer än det. Måste skärpa mig med både mat & alkohol. Kommer inte ta bort alkohol helt då jag i vanliga fall inte dricker överdrivet mycket och ett glas vin kan vara gott då & då.

Älskling, du måste   och göra såhär om jag fuskar  



Puss & kärlek till er alla!


P.S 27:e april kör vi ner till Skåne, kör hem 2:a maj. Plinga på min iPhone om ni vill ses!   

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards