Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Vilken jävla kväll!

Av Sara - 26 augusti 2011 22:33

Fredag & jag sitter äntligen med ett glas vin i handen.. 


Jobbade 10-20 idag, inte så kul en fredag men kvällen är alltid lugn så man surfar bort hela kvällen. Tänkte vara söt & snäll mot älsklingen så jag bestämde mig för att handla mat inne på Vapiano i Gamla Stan. In snabbt, fick min mat, sallad & carpaccio.. Sen stå i kö för att få pasta till hjärtat.. Tog en j*vla tid.. Men det är fredag & löning så jag förstår att det är folk.. Sen ställa sig i kö för att betala härligheten.. Då har deras hela kassasystem brakat ihop, men det skulle vara fixat om 2-3 min.. 2-3 min blev 20-30 minuter.. Den stackars tjejen i kassan var helt förstörd och killarna sprang som skållade råttor.. Och jag led med dessa stackars människor, för jag vet precis hur hemskt det är när man inte kan påverka något.. Kön växte & växte & växte.. Bakom mig står en familj och de enda de kunde göra var att gnälla.. Att man borde ha en backup, att det är fördjävligt att man inte har rutiner för detta.. De hade nog lösningar på hur man skulle lösa världsfreden oxå! Jag var så sugen på att vända mig om & berätta att det var inte så synd om dem, de stod som fjärde i kön, av kanske 50 pers & de hade redan ätit sin mat. Jag stod som tredje man & min mat blev allt kallare för varje minut, men gnällde jag? Nope! Blir så arg på mig själv när jag är så feg & inte vågar vända mig om & säga exakt vad jag tycker. Det hela slutade med att vi fick lämna namn & nummer & sen får man komma in & betala vid ett annat tillfälle.. För mg är det helt okej då jag jobbar ca 50 meter från restaurangen. Sen orkade jag inte åka kommunalt hem! Så det blev taxi.. Vår kalla & sena kvällsmiddag kostade totalt 700 spänn! Tur att frugan jobbar på bank som Sebastian säger! *suck* Det jag ville komma fram till var att gnäll inte så mycket på saker som man inte kan påverka & försök att tänka dig in i motpartens situation. 


Nu ska jag fortsätta på mitt glas vin!


Puss & kärlek!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 juli 2012 20:21

Hej alla sockersöta saker, Nu är vi på väg hem efter en vecka i Skåne. En vecka som har gått i familjens tecken. Släktträff, mys med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, moster med familj, faster, farmor och massa mat. Jag förstår inte varf...

Av Sara - 17 juli 2012 12:41

Wihoo, nu kan man äntligen blogga från mobilen. Kanske det kommer bli lite mer frekvent nu! 2 dagar kvar till semester!! ...

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill...

Av Sara - 3 mars 2012 20:58

Idag har ett nytt rum framträtt i huset. Eller nytt & nytt, vi har bara renoverat kontoret. Vänta nu här.. VI? Nej nej nej. Sebastian har renoverat!! Jag ser bara till att han har rena kalsonger & mat på bordet. Det är det enda kravet han har på mig....

Av Sara - 26 februari 2012 21:22

Tjingeling!   Sitter just nu i soffan & slötittar på Big Brother.. VILKA IDIOTER! Det är verkligen bara sjuka människor som är med i det där programmet.. En tjejkompis lillebror har precis gått in i huset, har dock inte sett något av honom än. No...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards