Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Bara jag igen..

Av Sara - 14 augusti 2011 21:19

Sista dagen innan jag börjar jobba igen.. Det har varit en lugn, otroligt lugn dag idag. Kom hem från Skåne igår kväll. Lotta & Thomas hörde av sig så vi gick till Anjas för käk & vin, sen en taxi till Oktoberfest. När vi kom, in var det galet mycket folk & lång kö till ölen. Jag var inte alls så laddad kan jag lova, men efter ett glas vin i varje hand så släppte även jag loss. Det dansades, flörtades lite med brandmän (ja väldigt oskyldigt, jag & Lotta bara retade aptiten lite, vi äter alltid hemma.) & sen drack vi vin & öl. Kia & Stefan kom oxå dit! Efterfesten var hos Thomas & Lotta.. Gin & Tonic, Malibu & Sprite.. Å en cigg.. Sen dansade vi Huvud, axlar, knä & tå! Runt halv fyra tassade vi hemåt.. 


 

Grabbarna Grus

 

Töserna Sara & Lotta, sällan mer normala än såhär!

Kön på Oktoberfest.  

Lika bra att beställa två öl på en gång så man slipper stå i lång kö.   

Eller så tar man fyra öl...  

Jag drack inte så mycket öl, dessa lånade jag bara för den fina bildens skull.

    

Lotta tog en bra bild, men var aningen skakig på handen.. 


   

Halv fyra sa vi GODNATT!


Nu ikväll tänkte vi ta en liten promenad för att få luft i lungorna efter en bit började det småregna. Jag går där tyst för mig själv & tänker att det är så härligt när regndropparna smeker ens ansikte. 10 sekunder efter det börjar det pissregna! Tack för den Gud!


Har som sagt varit nere i Skåne i 2 veckor, underbart att få träffa vänner, slappna av & givetvis umgås med familjen.

Mamma hade börjat städa vinden & ville att jag skulle kolla igenom saker som var mina för att se vad jag ville spara. Vi började med mina babykläder, man blev faktiskt lite sugen på en bebis måste jag erkänna.. Sen hittade jag en röd klänning som mamma hade när hon var gravid. Jag var tvungen till att testa klänningen, dock hade en bebismage aldrig fått plats, mamma hade inte riktigt samma storlek på bröst & rumpa som mig.

Erkänn att ni gillar axelvaddarna?  Om jag bantar ner mig innan vi ska skaffa barn så får jag kanske låna av mamma?


Efter klänningen hade vi blivit varma i kläderna & nästa plagg som dök upp var ett par hemmasydda anskrämligt fula mammabyxor. Med en plastpåse med lite kläder under linnet så såg jag genast höggravid ut.

   

Och sen kom tvillingarna!



Nä, nu är det dax att packa träningsväskan, tvätta av gårdagens smink  & krypa till kojs!


Puss & kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 juli 2012 20:21

Hej alla sockersöta saker, Nu är vi på väg hem efter en vecka i Skåne. En vecka som har gått i familjens tecken. Släktträff, mys med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, moster med familj, faster, farmor och massa mat. Jag förstår inte varf...

Av Sara - 17 juli 2012 12:41

Wihoo, nu kan man äntligen blogga från mobilen. Kanske det kommer bli lite mer frekvent nu! 2 dagar kvar till semester!! ...

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill...

Av Sara - 3 mars 2012 20:58

Idag har ett nytt rum framträtt i huset. Eller nytt & nytt, vi har bara renoverat kontoret. Vänta nu här.. VI? Nej nej nej. Sebastian har renoverat!! Jag ser bara till att han har rena kalsonger & mat på bordet. Det är det enda kravet han har på mig....

Av Sara - 26 februari 2012 21:22

Tjingeling!   Sitter just nu i soffan & slötittar på Big Brother.. VILKA IDIOTER! Det är verkligen bara sjuka människor som är med i det där programmet.. En tjejkompis lillebror har precis gått in i huset, har dock inte sett något av honom än. No...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards