Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Terapi för socker?

Av Sara - 21 juli 2011 19:31

Tjingeling ping!


Sitter på jobbet just nu, jobbar till åtta ikväll men det är typ stendött på telefon! Så jag å en kollega försöker roa oss med annat.. Men nu har jag varite inne på facebook femtioelva gånger idag, kollat aftonbladet, läst felsms.com & surfat inne på Kissies blogg.. Det vill säga, jag är uttråkad!


Men snart ska jag få åka hem till min lilla tuss.. (Han blir så lycklig när jag kallar honom så söta små namn)


Imorse var jag upp med tuppen, slänge i mig lite ägg & bacon sen tog jag bilen till Hagaparken. Ja GPS:en fick följa med, annars hade jag hamnat i Norrland, eller Kina. Åter till Hagaparken. Där var det utomhusträning som stod på schemat. Träning med PT-Anders, Kicki från Tous & två glada damer till. Det duggregnade lite lätt, vilket uppskattas så man slipper svettas i 30 graders solsken. En timme senare var jag svettig, blöt, skitig, trött & med härliga småsår på underarmarna. Det var knöböj, armhävningar, situps, plankan"med en twist", utfall, sidresningar & lite till. Så jag har rullat i stort sett hela kroppen på marken bland gräs, jord & kottar.


Det jag blir så imponerad över är lyckoruset man får av sån träning, vilken ardenalinkick! På hemvägen mådde jag SÅÅ bra! Så bra att jag körde fel, ställde in GPS:en fel & hemfärden tog dubbel så lång tid. Men vad gör det när man haft det så kul?

I övrigt fungerar min träning bra! Jag märkte på passet idag att kroppen har muskler kvar & jag orkar mycket mer än för ett halvår sedan. Jag försöker träna 4-5 dagar i veckan. Men inte att jag måste hårdträna varje gång, det blir simning, spinning & lite gym. Bättre att göra lite ofta en hårt sällan..


Dock vill inte min kropp lyssna på maten! Eller.. maten vill inte lyssna på kroppen.. eller.. maten & kroppen vill inte kommunicera..

Min kropp vill ha socker, dag som natt, vardag som helgdag, morgon som kväll, ja alltid. Hade jag tillåtit mig själv hade jag börjat dagen med ett kilo lösgodis.. Försöker hålla mig till LCHF, som jag vet fungerar för mig & som jag trivs med. Men i LCHF ingår INTE socker.. Så kladdkaka, choklad, lakrits, morotskaka, lösgodis, sa jag choklad?  , sockerkaka är uteslutet..

Känner att jag hmnat lite i en ond cirkel nu som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Jag har inte & har aldrig haft en bra självdiciplin gällande något faktiskt. Allra minst gällande socker. Kan man kanske gå i terapi för sitt sockerberoende?


Nu är klockan slagen.. Dax att plugga in ljudboken i öronen & ta tunnelbanan hemåt..


Puss & kärlek!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 juli 2012 20:21

Hej alla sockersöta saker, Nu är vi på väg hem efter en vecka i Skåne. En vecka som har gått i familjens tecken. Släktträff, mys med mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, moster med familj, faster, farmor och massa mat. Jag förstår inte varf...

Av Sara - 17 juli 2012 12:41

Wihoo, nu kan man äntligen blogga från mobilen. Kanske det kommer bli lite mer frekvent nu! 2 dagar kvar till semester!! ...

Av Sara - 9 april 2012 21:07

Hahaha, sitter och tittar på programmet Älskling du har blivit en tjockis. Så otroligt roligt program! Denna veckan är det en tjej vars kille har gått upp nästan 20 kg på 2 år. Hon vill att han ska gå ner i vikt för att vinna pengar eftersom hon vill...

Av Sara - 3 mars 2012 20:58

Idag har ett nytt rum framträtt i huset. Eller nytt & nytt, vi har bara renoverat kontoret. Vänta nu här.. VI? Nej nej nej. Sebastian har renoverat!! Jag ser bara till att han har rena kalsonger & mat på bordet. Det är det enda kravet han har på mig....

Av Sara - 26 februari 2012 21:22

Tjingeling!   Sitter just nu i soffan & slötittar på Big Brother.. VILKA IDIOTER! Det är verkligen bara sjuka människor som är med i det där programmet.. En tjejkompis lillebror har precis gått in i huset, har dock inte sett något av honom än. No...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om mitt nya liv i Sthlm..
I somras träffade jag kärleken Sebastian & i december flyttade jag upp till Sthlm från Skåne. Nytt jobb, samboskap och ja, ett nytt liv!
Följ med mig på min resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards